Het 'echte' leven is begonnen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lilian Kooij - WaarBenJij.nu Het 'echte' leven is begonnen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lilian Kooij - WaarBenJij.nu

Het 'echte' leven is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Lilian

22 Februari 2016 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal, inmiddels alweer 2 weken later sinds mijn eerste blog, de tijd vliegt en ik heb het goed naar m'n zin.
Twee weken geleden was het Arubaanse carnaval, de grote parade van Oranjestad was op zondag waar we met een groepje heen zijn gegaan. In de wandelgangen had iemand opgevangen dat het om 12 uur zou beginnen, wij als rasechte makamba's (de bijnaam voor Nederlanders) waren dan ook om half 12 present. In de brandende zon waren we dan ook vol enthousiasme aan het wachten op de parade. Ons niet verteld dat de parade pas 3 uur langs zou lopen, 3 uur later zagen we dan ook het begin van de stoet aankomen. Beter laat dan nooit laten we maar zeggen. Ondanks dat we een aardige tijd hebben gewacht was het heel gezellig en heel leuk om te zien hoe het er hier aan toe gaat.

Op dinsdag begon het echte leven, en had ik mijn allereerste werkdag. We kregen een trainingschedule waarbij ik elke dag van 9 tot 5 moest werken om zo langs allemaal verschillende afdelingen te gaan. Zo begon ik samen met mijn mede frontoffice stagiaire de eerste twee dagen in de housekeeping, de ene dag in het Marina hotel en de andere dag bij Ocean suites. We liepen mee met de supervisors die hun eigen verdieping hebben en die controleren. Toevallig was ik de eerste dag met m’n naamgenoot uit Jamaica ingeroosterd, dat schepte natuurlijk gelijk een band. Vervolgens hebben we de rest van de week nog de reservations afdeling, de spa, het privé eiland waar we een fotoshoot hebben gedaan met de flamingo’s, de navigators (beter bekend als de conciërge waarbij je allemaal restaurants, leuke tours etc. mag aanbevelen en kan reserveren voor de gasten) en nog een dag met alleen maar informatie over Marriott waar Renaissance onderdeel van is. De week erna is stage echt begonnen en ik heb die week avonddiensten gedraaid van 3 tot 11, het gaat eigenlijk best goed en het wordt ook steeds leuker met de collega’s. Deze week had ik ochtenddiensten en had ik eigenlijk steeds geluk dat ik eerder weg moest om nog het een en ander te regelen voor mijn werkvergunning, waarvoor we het halve eiland hebben afgereden.
Gisteren was ik vrij en daar heb ik even goed van genoten, samen met Didi heb ik in de ochtend gesnorkeld en even op het strand geslapen, want slaap komen we nog wel is wat te kort hier. Vervolgens zijn we naar palm beach gegaan, waar we even rondgelopen hebben en wat winkels in zijn gegaan zoals de Victoria’s Secret waar ik vast nog veel vaker ga komen. Daarna hebben we lekker gelunched in Oranjestad en nog een paar uur op het strand gelegen, in de avond nog gezellig wat drankjes gedaan en nu staat de volgende werkweek alweer te wachten. Nog even goed genieten van de zon en dan heb ik om 3 uur weer avonddienst.

  • 27 Februari 2016 - 18:20

    Sylvia:

    Leuk om te lezen wat je meemaakt en hoe het gaat! Super! Werkse en genietse

  • 27 Februari 2016 - 18:31

    Arlette:

    Nice sis! Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet maar lekker van je vrije dagen, zoveel heb je er daar niet van, geloof ik. Have fun! ♡

  • 28 Februari 2016 - 13:01

    Karin Philipp:

    Hoi Meis, we zaten al te wachten op je nieuwe blog. Fijn om te horen dat je het naar je zin heb. groetjes van ons allemaal!

  • 29 Februari 2016 - 10:40

    Ans Boers:

    hoi Lilian,
    Heb net je blog gelezen die je moeder had door gestuurd. Heel leuk om te lezen dat je het naar je zin heb. Het weer is daar wel even wat anders dan hier in Nederland.Hoe is het eten daar, is dat nog een beetje te bikken?
    Geniet van je vrije tijd zou ik zeggen.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 04 Maart 2016 - 18:59

    Opa En Oma:

    Harstikke leuk dat je het naar je zin hebt Lilian!
    Nou je hebt alles mee, mooi weer, lekker eten met de meiden op het strand.
    Je moet wel voorzichtig zijn hoor!

    Love you

    Opa en Oma ijs

  • 04 Maart 2016 - 19:00

    Simone:

    Hai Lieve zus!
    Leuk om te lezen hoe het allemaal gaat!
    Geniet ervan want dit maak je niet snel nog een keer mee!!

    Love you en enjoy!!

    Liefs Si

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilian

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 2581

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 15 Augustus 2016

Stage Aruba

Landen bezocht: