Zon, zee, strand en stage - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lilian Kooij - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en stage - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lilian Kooij - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en stage

Blijf op de hoogte en volg Lilian

23 Maart 2016 | Aruba, Oranjestad

Het is alweer bijna een maand geleden sinds dat ik wat geschreven heb, dus het word weer hoog tijd. De afgelopen maand is het eigenlijk heel druk geweest, ik heb bijna iedere dag wel wat te doen gehad. 27 februari was het flipflop festival, helaas moest ik tot 11 uur werken, maar gelukkig kon ik gelijk uit werk naar het festival en kon ik nog 2,5 uur meegenieten. Er waren allemaal redelijk grote artiesten van de Caribbean, Gyptian, T.O.K, dj outkast en major lazer. Het leuke was wel, dat veel van hun in het Renaissance verbleven zo heb ik ze toch kunnen zien.

Op stage gaat het best goed! Ik werk nog steeds 6 dagen per week, maar vanaf nu komt er een nieuw rooster zodat je na elke 4 weken een extra dag vrij bent. Verder kan ik al steeds meer alleen alles doen. Het leuke aan het werk bij het Renaissance, is dat er zo veel verschillende gasten komen. Het ligt in Oranjestad en vlakbij het vliegveld, dus zo slapen alle crewleden van vliegmaatschappijen bij ons, maar ook zakengasten en vakantiegangers.

Verder ga ik op mijn vrije dagen veel naar het strand, en in de avonden gaan we vaak uit. Wat we verder hebben ontdekt is dat je bij heel veel hotels kan zwemmen in het zwembad, zolang ze geen bandjes hebben. Gisteren ben ik ook met Gina op pad geweest bij het Hilton, zo hebben we toch nog een beetje de toerist uitgehangen. Ook ben ik laatst bij mangel halto geweest, een erg mooi strandje wat zuidelijker op het eiland. Het leek net alsof we bij expeditie robinson waren. Mangroves en een prachtige zee, samen met Didi ging ik daar snorkelen. We kwamen iets verder in de zee terecht dan gepland, daar hebben we wel hele grote en mooie vissen gespot. De terugweg was wel heel pittig, we hebben 3 kwartier in de zee gezwommen en gesnorkeld. Daarna waren we dan ook wel echt bekaf.

Verder begint het leventje hier nu wel te wennen, stage, uit gaan, naar het strand en niet te vergeten lekker uit eten gaan, bij gebrek aan kookkunsten. Het gene wat ik hier wel mis, is het shoppen.. Alle kleren en schoenen zijn hier heel duur, de mango is vaak dubbel zo duur als wat je in Nederland zou betalen, daar begin ik dus niet aan.

Verder kijk ik enorm uit naar al de visite die in april en mei komen! Kan ik hun alles laten zien, en lekker een paar weekjes de toerist uithangen.

• 24 Maart 2016 - 15:42

Karin Philipp:

Hoi Meis, wat fijn om te horen dat je je draai heb gevonden. We missen je wel hoor! en dan te lezen dat je zo ver de zee ben in gegaan met het snorkelen, als je bedenkt dat ik een haaien fobie heb kun je wel bedenken wat ik er van vind. Geniet er maar lekker van, ik denk dat je al poepie bruin ben intussen (jaloers).